آیا می توان از مرگ فرار کرد؟!

در جواب تیتر این یادداشت می توان بطور کاملا صریح و واضح گفت که :بله می شود از مرگ فرار کرد!.

مرگ را می توان بعد از ازدواج مهمترین اتفاق زندگی یک انسان به حساب آورد که بدلیل عواملی که حاکی از کوتاهی خود افراد است باعث شده است که انسان امروزی بیش از گذشته از مرگ هراسناک باشد،مرگی که اگر به مقدمات آن خوب توجه شود می تواند لذیذترین اتفاق زندگی انسان ها باشد.

مرگ -آخرت -قبر -شب اول قبر

درابتدا لازم است عوامل ترس از مرگ را بیان کرد وبیان نمود که علت ترس انسان ازاین تغییر وتحول چیست وچگونه می توان ترس از مرگ را وجود خود دور نمود وخنثی کرد.

اولین عامل ترس از مرگ را می توان توجه بیش از اندازه به حساب بانکی،متراژمنزل مسکونی،قیمت اتومبیل ویا هزینه زیورآلات دانست!،شاید تعجب آور باشد که این عوامل چه ربطی به ترس از مرگ دارد که در جواب باید گفت هرکدام از این عوامل فوق الذکر حکم یک میخ محکم ومقاوم را ایفا می کند که در مانع از آن می شوند انسان با مرگ راحت برخورد کند،هرچقدر مرگ تلاش می کند انسان از دنیا به بالا ببرد این عوامل مانند میخی محکم پای انسان را به دنیا میخ کوب می کنند وانسان را برای جدایی از دنیا با سختی روبرو می کنند.چنانچه ما انسان ها سعی کنیم از این میخ ها کمتر استفاده کنیم می توانیم امیدوار باشیم که مرگ(پرواز)راحت تری را داشته باشیم پس جان کلام مورد اول این است که از خریدن میخ زیادی وسنگین جلوگیری کنیم!.

مورد دوم در کاستن از ترس مرگ،شناختن مرگ است.شاید بارها درمطالب بیان شده است که انسان از هرچیزی بترسد برسرش می آید.شناخت مرگ عاملی است که باعث می شود مرگ دیرتربه سراغ انسان بیاید.شما با مطالعه این مطلب می توانید بطور کاملا قانونی مرگ خود را به تعویق بیاندازید البته به شرطی که تا پایان مطلب همراه باشید و دقایقی از عمر خودتان را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید.

در ابتدا روی سخن با افرادی است که در دنیا به فکر شکم های گرسنه دیگران هستند واز لباس وکفش پوسیده دیگران غافل نیستند.

مرگ -آخرت -قبر -شب اول قبر

شما این همه به دیگران کمک کردید وخودتان را به سختی انداختید تا به دیگران کمک کنید کمی آسوده تر زندگی کنند.شما به دیگران کمک کردید تا روح خودتان را جلا دهید،شما به دیگران کمک کردید چرا که بدنبال حال خوب بودید چراکه به دنبال شادی روح بودید وفهمیدید که با کمک به دیگران می توانید به شادی وسرخوشی برسید.خوشا به حالتان چرا که دنیای را برای خود ساختید که پر از نعمت ورحمت است وتا ابد در آن به خوبی وخوشی زندگی خواهید کرد پس از مرگ با روی خوش برخورد خواهید کرد وبا سرخوشی به آغوش مرگ خواهید رفت.مرگ وزندگی ابدی و پراز خوشبختی گوارای وجودتان باشد.

درادامه روی سخن را به کسانی می چرخانم که دنیا را در منزل چندصدمتری خود جست وجو می کنند،دنیا را درسوار شدن اتومبیل های چندصد میلیونی کاووش می کنند.

شما چرا می ترسید؟عمر کوتاه خود را صرف خرید خانه مجلل وماشین چندصدمیلیونی کردید پس چرا هنوز می ترسید؟،ان شاالله این خانه چند صد متری شما را ازعذاب جهنم می رهاند وباهمین ماشین گرانقیمت از مهلکه جهنم خواهید گریخت،پس شادباشید وبا روی خوش از مرگ استقبال کنید.

اما نکته مهم اینجاست که قبر ما بسیار کوچکتر از یک منزل ویا حتی یک اتومبیل است! پس چطورباید این ابزار را با خود به قیامت ببریم؟!بنظر می آید کارهای که کرده ایم بهتر دراین قبر تاریک وکوچک جای می گیرند تااتومبیل.آیا بهتر نیست کوله بارمان را با کمک به دیگران سبک کنیم وبرای پروازی(مرگ) راحت ترآماده شویم؟.

مورد سوم والبته آخرین مورد در زمینه ترس از مرگ،ترس از حسابرسی هست.در دنیا کاری کرده ایم که می دانیم خداوند متعال در آن دنیا پوست مارا خواهد کند وبخاطر همین کار مستحق آتش جهنم خواهیم بود ووقتی تصور آن را می کنیم که فرشتگان بر صورت وپشت ما میزنند وبه ما می گویند بچشید عذاب جهنم را (سوره انفال آیه50)ترس تمام وجودمان را فرا می گیرد واز ترس گریزان می شویم.

نترسید!

نا امید شدن از رحمت خداوند گناهی بزرگ است که انسان را به فلاکت می اندازد پس نترسید وسعی کنید که کار بدی را که انجام دادید هرچند گناهی بزرگ باشد را جبران کنید پس شما باید برای کسب بخشش خداوندگار تلاش کنید بقیه اش را خداوند درست می کند.

بنظرم تا به اینجا هنوز جواب خودتان را نگرفته اید که چگونه می توان از مرگ فرار.

مرگ دو نوع می باشد که یکی از آنها قابل تغییر زمانی می باشد یعنی اینکه شما می توانید با انجام یکسری کارهای ساده مرگ خود را به تعویق بیاندازید.نوع دیگر از مرگ را نمی توان به هیچ وجه به تعویق انداخت که به آن مرگ مسمی یا قطعی می گویند که البته موضوع بحث ما مرگ از نوع اول است که به ما نزدیکتر از مرگ نوع دوم است که به قول معروف نقدرابچسب ونسیه را رهایش کن.

نمونه های از مواردی که مرگ شما را به تعویق می اندازد با توجه به احدایث ذکر می کنم که مهمترین آنها پرداخت صدقه است.صدقه دادن موجب به تعویق انداختن مرگ شما می شود حتی اگر مرگ شما قطعی شده باشد که اگر تجربه پرداخت صدقه را داشته باشید به این مورد رسیده اید که در برخی موقعیت ها صدمه دیدن ویامرگ شما قطعی بوده ولی خداوند به شما رحمی کرده است که صدقه موجب نزول این رحمت بر شما شده است پس سعی کنید از صدقه دادن غافل نشوید.

مورد بعدی که بسیار مهم می باشد احترام به پدر ومادر است گفته شده هریک قدمی که جلوتر از پدر ومادرتان راه بروید یک سال از عمر عزیزتان کم می شود واین امر خود گواه بر تاثیر احترام به والدین در کاستن یا افزودن طول عمر دارد.

امیدوارم از این مطلب استفاده کامل را برده باشید

نظرات 6 + ارسال نظر
لیلا جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:23 ب.ظ

چه سوال مسخره ای ممعلومه نمیشه

پرویز جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:23 ب.ظ

امان از این دنیا پرستی

عایشه جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:24 ب.ظ

صله رحم رو جا انداختی

fars جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:54 ب.ظ http://fars.vcx.ir

۵۶۳۲۰۳۲۶۷۸گاهی شانس فقط یک بار به آدم رو میاره پس باید قدرش رو دونست بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://fars.vcx.ir

عمارنامه شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:43 ب.ظ http://www.ammarname.ir

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/20653
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی

حمید یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:42 ق.ظ

خانم لیلا مشخصه که متن رو حتی سه خط اول روهم نخوندید.کلی متن نوشته شده که بگه بله میشه ازمرگ فرارکرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد