قهرمان جهانی که همچنان فلافل می فروشد!+تصاویر

کمتر کسی است که در این استان ورزشکار خوش اخلاق و مودب برازجانی را نشناسد. فردی که پس از چندین مقام قهرمانی کشور و پس از سختی ها و مشقت های فراوان تمرینات خود را پیگیری نمود تا در سن 25 سالگی بالاخره زحماتش به ثمر نشسته و به تیم ملی نجات غریق دعوت شده وبا لیاقتی که داشت جواز مسابقات جهانی را کسب کرده و درنهایت نیزبه همراه تیم ملی نجات غریق ایران راهی ادلاید استرالیا شد و مقام طلای جهانی را بر گردن آویخت تا برگ زرین دیگری را برای ورزش استان بوشهر رقم بزند.


صادق پاکدامن پس از 20 سال حضوردر ورزش شهرستان و استان فکر می کرد با این مدال طلای جهانی مورد حمایت قرار بگیرد اما طبق روال معمول در استان بوشهر، تنها همان روز نخست که از مسابقات جهانی وارد فرودگاه بوشهر شد تعدادی از مسئولان با انداختن دسته های گل به گردن وی وگرفتن چندین عکس درحالت های! مختلف درکنارقهرمان طلایی استان و ارسال به مطبوعات وسایت های خبری  حمایت خود را اینگونه نشان داده و بعدها پاکدامن ماند و یک بدن مصدوم.

شاید خیلی ها فکر می کردند این ورزشکاربا کسب طلای جهانی به طورحتم آینده ای روشن درانتظار خواهد داشت اما پاکدامن که در سال گذشته دکه ای فلافل فروشی داشت حال همان دکه را هم ندارد و تبدیل به یک چرخ یا گاری برای حمل وسایل ولوازم شغلش ! شده است.


صادق پاکدامن اظهارداشت: برای تامین هزینه های زندگی و نیز اردوهای اعزامی ناگزیر است که کار کند و بدلیل عدم وجود شغل مناسب مجبور شده تا شغل خود که فلافل فروشی است را ادامه داده و مخارج زندگی خود را از این طریق تامین کند.

پاکدامن ادامه داد: حدود ۵ سال است که به طور متوالی برای استان بوشهر مقام کشوری آورده و درمسابقات جهانی نیز مقام طلا را کسب کردم اما به جهت این مقام ارزنده تاکنون از هیچ نهادی به من کمک نشده است.

وی افزود: برای اعزام در هر یک از اردوهای تیم ملی حداقل باید مبلغی درحدود پنج میلیون ریال هزینه کنم که این مبلغ را ازهمین شغل به دست آورده و دراردوها هزینه می کنم.


عضوتیم ملی نجات غریق ادامه داد: پدر پیری دارم که چند سال است به دلیل درد شدید کمر و زانو خانه نشین شده و من و برادر محصلم  برای تامین مخارج زندگی در پارک شهید کشتکار برازجان فلافل فروشی می کنیم.

ملی پوش برازجانی اذعان داشت: به دلیل مشکلات مالی از ادامه تحصیل باز مانده بودم که با تلاش هیات درحال ادامه تحصیل هستم و دلم می خواهد در دانشگاه ادامه تحصیل بدهم  اما برای هزینه های دانشگاه با مشکل شدید مالی روبرو هستم.


قهرمان برازجانی نجات غریق ایران خاطر نشان کرد : درحالی که 25 سال از عمرم می گذرد شغل مناسبی برای تامین هزینه های خانواده ام ندارم ، همانطورکه می دانید یک ورزشکار باید از مکمل های پروتئینی و تقویتی استفاده کند و از وسایل مورد نیاز برای تمرین بهره ببرد، لیکن بدلیل همین مشکلات قادر به تامین آنها نیستم.

وی افزود: در حالی که به هم تیمی های من در سایر استان ها از جمله استان خراسان یک قطعه زمین به ارزش 80 میلیون تومان به همراه یک دستگاه خودرو سواری داده اند، به من تنها جمعاً 150 هزار تومان!!! جهت کمک تحصیل و سایر هزینه ها از سوی هیات و شهرداری برازجان کمک شده است.


پاکدامن اضافه کرد:  برای مسابقات آسیایی سال آینده باید خود را آماده کنم ولی با مصدومیتی که از ناحیه کمر در مسابقات جهانی برایم پیش آمده 40 روز است هیچ تمرینی نداشته وتاکنون نیزهیچ کس با من تماسی نداشته که مشکلت چه بوده که تمریناتت را آغاز نکرده ای؟

این ورزشکار خوش اخلاق درپایان صحبت های خود افزود: تاکنون متکی به خداوند بوده وازراه حلال امرارمعاش کرده ام ، خدا را شکرمی کنم که سالم هستم وتوان این را دارم که ازاین طریق نان حلال به خانه ببرم ، برای من همین افتخاراست که می توانم کمک حال خانواده ام باشم اما ازیک جهت نیز ناراحتم که چرا باید وضعیت یک ورزشکاروقهرمان ملی کشور در استان ما اینگونه باشد؟ 


منبع:ناصرون

نظرات 1 + ارسال نظر
هستی یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:20 ق.ظ

پس چی بفروشه
خیلی هم خوبه که مواد فروش نیس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد